⭕ Ekspedicija Ağrı Dağı 2022 (20-Aug-2022) Ararat 4-od-7

ekipa pred uspon

POČINJU PROBLEMI

Sve teče po planu i sa puno pozitivne energije u zraku. Atmosfera u ekipi je na nivou. I onda se događa nešto što niko ne želi da mu se desi. Neposredno pred kretanje na drugi uspon do drugog logora, Almir (vođa puta) počinje da povraća. Što je još gore dobiva dijareju. Prvi put se ne ruga mom “detaljisanju” i priznaje da to detaljisanje ima smisla: – “dobro je Nedim slao one spiskove lijekova”. Inače je povremeno govorio da sam previše “detaljan”.

Prije puta sam svim članovima tima slao viberom razne spiskove. Između ostalog i spisak lijekova. Neki su tražili taj spisak i dogovarali nabavke lijekova između sebe, a neki su smatrali da je to pretjerivanje sa tolikim spiskom. Listu sam našao u spisku potrebnih stvari koju je sastavio Kenan Ćatović – takođe organizator ekspedicija na Agri Dagi.

Za svakog planinara ovakva situacija krajnje dramatična. Suočavate se sa problemom koji dovodi u pitanje uspon na vrh. Shvativši na vlastitoj koži koliko je nagli gubitak tečnosti ozbiljan problem Almir zabrinuto zaključuje – “mjesece i mjesece priprema može da uništi jedna dijareja”.

Krećemo ponovo na uspon do drugog baznog logora na 4200 mnv. Ovaj put za nama kreću i šatori na konjima jer ćemo prespavati u kampu. Zekijevi vodići kao brz i uigran tim, rutinski ekspresno rasklapaju šatore i kupe naše velike torbe za završni uspon. Konji su nam ponovo jako važni i na mene ostavljaju snažan utisak. Toliko su važni da se svi koji penju Agri Dagi (Ararat) moraju pokloniti tim divnim životinjama koje su ugrađene u uspjeh svakog planinara.

Dok se penjemo Kenan Arnautović i ja idemo uz Almira. Zbog gubitka tečnosti je sporiji od ostatka ekipe. Nekoliko povračanja i nekoliko dijareja su ostavili dobrog traga na njemu. Hrabrimo ga i Keno i ja iako nam je obojici jasno da je upitno dali će biti u stanju da ispenje vrh. Pravimo češće pauze. Predlažem da ga oslobodimo ruksaka. Prvo Kenan preuzima nošenje, ali ubrzo nakon toga predlažem da ja uzmem ruksak i ubrzam zbog dodatne težine. Keno ostaje sa Almirom. Bila mi je čuda lakoća sa kojom sam se penjao. Nisam ni malo osječao dodatnu težinu Almirovog ruksaka, tako da sam sustigao prvi dio ekipe i izlazimo do drugog logora. Malo iza nas dolaze Kenan i Almir.

U toku uspona mimoilazimo se sa velikom grupom Iranaca. Oni često dolaze da penju Agri Dagi (Ararat) zbog blizine (20 kilometara od iranske granice). Hazneda nalazi otpalu potkovicu. Naravno svi želimo da se slikamo sa potkovom pred završni uspon. Skupljamo sve pozitivne znakove i sve tračke nade.

Raspoloženje u ostatku ekipe je i dalje izvanredno. Zeki saziva sastanak i saopštava detalje vezano za završni uspon. Donosi vreču sa derezama, podešava i dijeli dereze onima koji nisu imali svoje. Saopštava nam program – ručak je u 17:00, odlazak na spavanje u 18:00. Buđenje u 24:00, a kretanje na vrh u 01:00. I dalje se preporučuje da pijemo što više tečnosti. A onda dolazi hladan tuš. Zeki navodi 4 člana ekipe za koje smatra da ne mogu krenuti na vrh.
Ovo je saopštio u trenutku kad sam nakon ručka otišao do svog šatora da prikopčam naglavnu bateriju i mobitel na dopunjavanje. Saznajem za to tek kad su me pozvali da prevodim.

Jedna od članica za koju je Zeki smatrao da je bolje da ne ide se pobunila i po svaku cijenu htjela da krene. Traži da budem prevodilac i medijator u ovoj situaciji. Sa jedne strane razumijem i nju, koja želi da krene, ali i Zekija koji kaže da jedna osoba može zakočiti kompletnu ekipu. Zeki pristaje da je povede uz napomenu da ako naredi da se vraća da se mora vratiti. Prihvatila je dogovor.

Na naše iznenađenje i Almira uključuje u to četvero za koje smatra da je bolje da ne idu. Tad se sam bez ičijeg zahtjeva uključujem u cijelu priču i ubjeđujem Zekija da ne ostavlja Almira. On je sportaš, jak, izdržljiv i rekli smo da se već osječa bolje nakon lijekova koje je pio. Sve ok, ide i Almir. Nakon te male, žučne i emotivne rasprave odlazimo na spavanje. Alarm na mobitelu je podešen na 24:00.

Slijedi nastavak

Ovdje možete pogledati album Agri Dagi 20-08-2022 (4-od-7)